Studia Podyplomowe Zarządzanie Dostępnością w Biznesie

Program Studiów Podyplomowych Zarządzanie Dostępnością w Biznesie obejmuje wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą strategii zarządzania dostępnością, technologii wspomagających, polityk, procedur i standardów, mających na celu zapewnienie równego dostępu do produktów i usług dla osób z różnorodnymi potrzebami, oraz kształcenie w zakresie projektowania, wdrażania i monitorowania środowisk biznesowych przyjaznych dla wszystkich klientów i pracowników, przy jednoczesnym uwzględnieniu aspektów konkurencyjności i odpowiedzialności społecznej firmy.

Atuty kierunku
Okulary ikona mała

Aktualna problematyka
– przygotowanie do najnowszych wyzwań i trendów związanych z wdrażaniem dostępności do organizacji biznesowej

Storna raportu ikona zielona mała

Interdyscyplinarne podejście
– kompleksowy program obejmujący wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu prawa, ekonomii, zarządzania, techniki, cyfryzacji

Mówienie i pisanie ikona

Praktyczne kompetencje
– rozwój umiejętności wdrażania i zarządzania dostępnością w biznesie poprzez realne projekty biznesowe i studia przypadków

Dlaczego warto?

Realizacja programu studiów umożliwia Słuchaczom m.in.

  • zdobycie kompleksowej wiedzy na temat różnych aspektów dostępności, obejmujących zarówno fizyczne jak i cyfrowe środowisko biznesowe, włączając przepisy prawne, standardy branżowe oraz technologie wspierające dostępność,
  • nabycie lub rozwinięcie umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania projektami, zespołami oraz budowania strategii dostępności w organizacji, w tym planowanie, delegowanie zadań, negocjowanie i komunikację,
  • zdobycie wiedzy i praktycznego doświadczenia w projektowaniu, wdrażaniu i monitorowaniu inicjatyw mających na celu poprawę dostępności produktów, usług i środowisk biznesowych,
  • zdobycie wiedzy na temat korzyści płynących z wdrożenia lub poprawy dostępności w organizacji, w tym zwiększenie zasięgu rynkowego, poprawa reputacji marki, lepsza integracja z różnorodnymi grupami klientów oraz zgodność z przepisami prawno-regulacyjnymi i standardami ESG (Environmental, Social, Governance), które stają się coraz bardziej istotne dla długoterminowego sukcesu firmy,
  • wykształcenie umiejętności budowania świadomości i zaangażowania w zakresie dostępności w organizacji, tworząc kulturę, która ceni różnorodność, inkluzję oraz dba o potrzeby wszystkich pracowników i klientów,
  • zapoznanie z zasadami i praktykami zarządzania dostępnością w kontekście biznesowym, włączając w to zrozumienie regulacji i norm dotyczących dostępności produktów, usług i przestrzeni, identyfikację i analizę potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz projektowanie i wdrażanie strategii biznesowych mających na celu zapewnienie dostępności dla wszystkich klientów i pracowników,
  • rozwinięcie umiejętności menedżerskich oraz strategicznego myślenia w obszarze dostępności, umożliwiających osiąganie przewagi konkurencyjnej poprzez tworzenie bardziej inkludującego i dostępnego środowiska biznesowego.

Perspektywy zawodowe: menadżer dostępności, koordynator dostępności, pełnomocnik ds. dostępności, specjalista ds. dostępności, audytor, kontroler dostępności organizacji biznesowej.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Zarządzanie Dostępnością w Biznesie adresowane są do osób pracujących w sektorze prywatnym lub publicznym, w różnych branżach i reprezentujących różne grupy zawodowe, m.in.

  • specjalistów ds. dostępności: osób już pracujących w obszarze dostępności, które chcą pogłębić wiedzę i poszerzyć umiejętności w zakresie wdrażania i zarządzania dostępnością w środowisku biznesowym,
  • kierowników projektów lub kierowników produkcji: osób odpowiedzialnych za zarządzanie projektami i/lub produkcją w firmach, które chcą zapewnić, że ich działania są zgodne z wymogami dostępności a tworzone produkty i świadczone usługi są dostępne dla jak najszerszego spektrum klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami,
  • kierownictwa wykonawczego: kadry zarządzającej, w tym dyrektorów generalnych, dyrektorów ds. marketingu i dyrektorów finansowych, którzy chcą zrozumieć, jak dostępność może wpływać na ich strategie biznesowe i jak integrować ją w działania swojej firmy,
  • przedsiębiorców i właścicieli firm: osób zakładających lub prowadzących własne przedsiębiorstwa, które chcą zrozumieć, jak dostępność może być czynnikiem sukcesu biznesowego i jak ją włączyć w strategię swojej firmy od samego początku,
  • specjalistów ds. HR i zasobów ludzkich: osób odpowiedzialnych za zarządzanie personelem, które chcą zapewnić, że ich organizacja jest przyjazna i dostępna dla pracowników z różnymi potrzebami,
  • urzędników: pracowników administracji publicznej (państwowej, samorządowej), którzy są odpowiedzialni za tworzenie i wdrażanie polityk publicznych dotyczących dostępności oraz pełniących funkcję nadzorujące spełnianie przez firmę wymogów dostępności,
  • konsultantów, doradców, audytorów: osób wspierających firmy w dostosowaniu swojej organizacji do wymogów dostępności i przeprowadzających audyty i kontrole w tym zakresie.

Rekomendacje

Dostępność jest tematem, który w ostatnich latach wzrasta na znaczeniu i popularności. Jako społeczeństwo stajemy się coraz bardziej świadomi problemów i wyzwań, z jakimi mierzą się osoby posiadające różnego stopnia ograniczenia sprawności fizycznej, sensorycznej, kognitywnej, czy też szczególne potrzeby. Coraz powszechniej problematyka ta jest tematem dyskursu publicznego, co pociąga za sobą zmiany prawne i kulturowe. Przedsiębiorcy działający i oferujący na rynku wewnętrznym wskazane w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r. (dyrektywa w sprawie wymogów dostępności produktów i usług, do której wdrożenia zobligowane są wszystkie państwa członkowskie UE) produkty lub usługi, będą zobligowani do przestrzegania wymogów ich dostępności. Powstało zatem realne i bardzo duże zapotrzebowanie na wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia i wprowadzania na rynek dostępnych produktów i usług zgodnie z wymogami wynikającymi z ustawy z 2025 r., a także z zakresu wdrażania dostępności do wszystkich obszarów działania przedsiębiorstwa – dostępności biznesu w szerszym rozumieniu, co wymaga interdyscyplinarnego podejścia. Odpowiedzią na tę potrzebę są proponowane przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie Studia Podyplomowe Zarządzanie Dostępnością w Biznesie. 

dr Edyta Zduńska-Leseux
Kierownik studiów

Program

Bloki tematyczne:

  • Wprowadzenie do zarządzania dostępnością w biznesie – 16 godz.
  • Dostępność cyfrowa, architektoniczna i komunikacyjno-informacyjna w biznesie – 32 godz.
  • Technologie wspomagające i innowacje zorientowane na dostępność – 16 godz.
  • Dostępne produkty i usługi – 48 godz.
  • Inkluzja społeczna w biznesie: ESG, CSR – 32 godz.
  • Zarządzanie polityką dostępności w biznesie – 16 godz.

Razem: 160 godz. zajęć dydaktycznych.

Kierownik studiów

dr Edyta Zduńska-Leseux
Instytut Międzynarodowej Polityki Gospodarczej

Badaczka i nauczycielka akademicka w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w badaniach z obszaru dostępności, zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorczości i innowacyjności. Autorka publikacji naukowych: monografii, rozdziałów, artykułów naukowych. Ambasadorka dostępności w SGH. Przewodnicząca Rady i członkini zespołu roboczego do spraw udziału osób ze szczególnymi potrzebami w działalności badawczej w ramach projektu Inkluzywna SGH „In SGH”. Uczestniczka prac nad Strategią dostępności SGH i innych regulacji w zakresie dostępności w uczelni. Wykłada zagadnienia dotyczące dostępności, m.in. Dostępność jako strategia zrównoważonej firmy, oraz przedsiębiorczości i innowacyjności. Działaczka społeczna na rzecz ochrony praw i interesów osób z niepełnosprawnościami, członkini Rady Fundacji Polskich Niewidomych i Słabowidzących „Trakt”, członkini Zarządu i Leaderka obszaru Vision w LC Warszawa Host, Pełnomocniczka Zarządu Krajowej Sekcji Niewidomych Masażystów i Fizjoterapeutów do spraw inkluzji, kształcenia i rozwoju zawodowego osób z niepełnosprawnością wzroku.

Wykładowcy

wykladowca studia podyplomowe
dr hab. Paweł Kubicki, prof. SGH

Socjolog i ekonomista, specjalizuje się w projektowaniu i realizacji badań społecznych, zarówno o charakterze jakościowym, jak i ilościowym. Zajmuje się monitoringiem wdrażania postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych, w tym w obszarze dostępności. Autor publikacji poświęconych między innymi problematyce niepełnosprawności, wykluczenia społecznego czy rynku pracy. Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami.

wykladowca studia podyplomowe
dr hab. Halina Brdulak, prof. SGH

Przewodnicząca komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności SGH, Rady Klimatycznej oraz Rady Naukowej Programu Anti-corruption przy UNGC Network Poland. Członkini Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Rady Programowej miesięcznika „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, kwartalnika „Transport and Logistics”, „Kobieta i Biznes”. Ekspertka UNGC, GS1 i Polskiego Instytutu Transportu w zakresie zrównoważonych łańcuchów dostaw. Kierowniczka Studiów Podyplomowych Lean Green – transformacja Liderów w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Członkini Jury Konkursu FOB, Kaizen Award, Solve for Tomorrow, PRME. Mentorka. Prezeska Międzynarodowego Forum Kobiet (2006-2012), obecnie honorowa prezeska. Autorka wielu publikacji z zakresu handlu zagranicznego, logistyki, zarządzania różnorodnością, negocjacji, zrównoważonego rozwoju i nowych technologii.
wykladowca studia podyplomowe
dr inż. arch. Agnieszka Piórkowska

Architekt z zamiłowania i zawodu, praktykująca od ponad 15 lat. Od 2013 roku prowadzi własną autorską pracownię projektową APROPO PROJEKT. Specjalizuje się w projektowaniu przestrzeni dostosowanych do potrzeb wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności architektonicznej.

Jest członkinią samorządu zawodowego Izby Architektów Rzeczypospolitej Polskiej, posiadającą uprawnienia w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń. Doktor nauk technicznych w dziedzinie architektury i urbanistyki, wieloletnio związana z Politechniką Śląską w Gliwicach. Obecnie adiunktka na Akademii Śląskiej w Katowicach, gdzie skupia się na zagadnieniach projektowania architektonicznego przestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem ergonomii oraz projektowania uniwersalnego. Prowadzi szkolenia z zakresu dostępności architektonicznej dla firm i instytucji, zrealizowała ponad 700 godzin na sali szkoleniowej w tematyce dostępności architektonicznej. Jest audytorem dostępności architektonicznej oraz ekspertem merytorycznym w programach rządowych, takich jak „Współpraca na rzecz dostępności”. Od 2015 roku prowadzi inicjatywy społeczne i popularyzuje naukę. Od 2021 roku współtwórczyni, a obecnie Prezes Fundacji „Edukacja dla Dostępności – EdD”.
Karolina Mendecka
dr Karolina Mendecka

Związana z tematyką dostępności naukowo oraz zawodowo. Od lat specjalizuje się w ochronie praw człowieka, praw konsumenta i w prawie do dostępności. Pełni funkcję dyrektorki Business Accessibility Forum, platformy zrzeszającej organizacje zorientowane na zwiększanie dostępności w sektorze prywatnym, której założycielami są Fundacja Widzialni, Orange, Santander, Microsoft oraz Allegro.

W ramach BAF powstają inicjatywy dotyczące tej tematyki, takie jak Manifest i Dekalog Dostępności. Jest też radczynią prawną w Fundacji Widzialni, z ramienia której bierze udział w tzw. Trialogu (Grupie ds. wdrażania Europejskiego Aktu o Dostępności przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej) oraz prowadzi szkolenia z dostępności usług i produktów. Jest doktorką prawa i adiunktką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego w Instytucie Badań Prawnoporównawczych i Interdyscyplinarnych oraz autorką licznych publikacji w zakresie praw człowieka i osób ze szczególnymi potrzebami. Pracowała w kancelariach oraz organizacjach pozarządowych, gdzie realizowała projekty mające na celu poprawę jakości życia osób z niepełnosprawnościami i promocję praw człowieka. Karolina zdobywała również doświadczenie w sektorze publicznym. W urzędzie Rzecznika Finansowego odpowiadała m.in za projekt wdrażający dostępność usług w bankowości detalicznej.
Piotr Witek
Piotr Witek

Wiceprezes Zarządu Utilitia Sp. z o.o., a także ekspert ds. dostępności informacji elektronicznej i technologii wspierających w Fundacji instytut Rozwoju Regionalnego. Dostępnością cyfrową zajmuje się od roku 2005. Wykładał przedmiot Dostępność Informacji na Krakowskim Uniwersytecie Pedagogicznym na kierunku Architektura i Użyteczność Przestrzeni Informacyjnej. W latach 2020-2021 r. członek Rady Uniwersytetu Jagiellońskiego ds. odpowiedzialnego wsparcia i Zrównoważonego rozwoju.

Współautor polskich Kwalifikacji Zawodowych z obszaru dostępności cyfrowej, publikacji z zakresu technologii asystujących i dostępności cyfrowej, oraz polskiego oficjalnego tłumaczenia międzynarodowego standardu dostępności cyfrowej WCAG 2.1. Współautor modelu Dostępna Szkoła, oraz w ramach międzynarodowego projektu - przedmiotu pilotażowo wdrażanego na uczelniach wyższych - Applications and Web Content Accessibility Training. Regularnie prowadzi wystąpienia, doradztwo, szkolenia i warsztaty z zakresu uniwersalnego projektowania informacji, udostępniania stron internetowych, aplikacji mobilnych, dokumentów i multimediów elektronicznych dla przedstawicieli jednostek administracji publicznej różnego szczebla, placówek kultury, uczelni wyższych, sektora bankowego i biznesu. Od roku 2019 jest Ekspertem z obszaru dostępności informacji elektronicznej w Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
wykładowca studiów podyplomowych
dr Magdalena Kocejko

Posiada doświadczenie w ewaluacji projektów i programów skierowanych do osób z niepełnosprawnościami. Autorka i współautorka wielu modeli i instrumentów wsparcia osób z niepełnosprawnościami, w tym standardów asystencji osobistej, modelu dostępnej szkoły, modelu dostępnej gminy, zatrudnienia wspomaganego osób głuchoniewidomych, a także założeń Ustawy o wyrównywaniu szans osób z niepełnosprawnościami. Autorka i współautorka wielu raportów z badań, ekspertyz i publikacji.

Jako ekspertka ds. analizy polityki wobec niepełnosprawności i dostępności współpracowała m.in Polskim Forum Osób z Niepełnosprawnościami, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i PwC Polska.
wykładowca studia podyplomowe
dr Natalia Marciniak-Madejska

Dyrektorka Centrum Dostępności i Działu Projektów Rozwojowych w SENSE consulting. Wykładowczyni akademicka i konsultantka biznesu w zakresie projektowania uniwersalnego i prostego języka. Trenerka i doradczyni w projekcie „Dostępny design”. Redaktorka pierwszego w Polsce trendbooka „Diversity, equity, inclusion”. Autorka publikacji na temat inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami. Członkini Krajowej Rady Konsultacyjnej przy Pełnomocniku Rządu ds. Osób z Niepełnosprawnościami (2017–2021).

Agata Lulewicz-Sas zdjęcie
dr hab. Agata Lulewicz-Sas, prof. SGH

Członkini komisji rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni oraz Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Prowadzi badania w obszarze zarządzania i jakości, głównie społecznej odpowiedzialności biznesu i społecznej odpowiedzialności uczelni, ESG, zarządzania kapitałem ludzkim, zintegrowanych systemów zarządzania.

Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych w tym zakresie. Współpracuje z praktyką gospodarczą w charakterze konsultanta i eksperta.
wykladowca studia podyplomowe
dr hab. Ewa Lisowska, prof. SGH

Wykłada zagadnienia z obszaru równości i różnorodności. Od 4 lat współpracuje z Forum Odpowiedzialnego Biznesu przy projekcie Diversity IN Check. W okresie 2004-2008 kierowała zespołem ds. opracowania Gender Index - wskaźnika równego traktowania kobiet i mężczyzn, a w 2011–2012 –badaniami w administracji rządowej w ramach projektu „Równe traktowanie standardem dobrego rządzenia”.

Autorka książek Kobiecy styl zarządzania i Równouprawnienie kobiet i mężczyzn w społeczeństwie. Zainteresowania naukowe: przedsiębiorczość kobiet, kobiety w zarządzaniu i na rynku pracy, równe traktowanie w miejscu pracy.
wykladowca studia podyplomowe
dr Rafał Towalski

Wykładowca w Instytucie Filozofii, Socjologii i Socjologii Ekonomicznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pełni funkcję Lidera Asystenta studentów z ASD, przewodniczącego zespołu Ambasadorów dostępności w SGH. Współautor Strategii dostępności SGH w Warszawie i regulacji w zakresie dostępności uczelni. W SGH prowadzi zajęcia z Socjologii, Ekonomii zaufania oraz Proseminarium z metodyki studiowania.

Ekspert Business Centre Club, stypendysta Ruskin College (Oxford) i Institute for labour Law and Industrial Relations in the European Union (Trier). W latach 2003–2004 pracował w Group de Recherche sur l’Education etl’Emploi (Universite Lorrain), laureat nagrody zespołowej Ministra Edukacji i Nauki za osiągnięcia naukowe w 2021 roku.
wykladowca studia podyplomowe
dr Justyna Rogowska

Członek Komisji ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich w kadencji 2020-2024. Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnością i Kierownik BON w Uniwersytecie Gdańskim. Autorka i koordynatorka kilkunastu projektów z zakresu dostępności edukacji włączającej oraz rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnościami. Praktyk i ekspertka z zakresu wieloaspektowej dostępności oraz wspierania osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami.

wojciech drzewinski
mgr inż. Wojciech Drzewiński

Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (UKE), wykładowca (Politechnika Wrocławska), manager IT oraz Chief Technology Officer (CTO) w firmie Feyenally. W ramach swojej pracy w UKE nadzoruje Centralne Laboratorium Badań Technicznych, wydział kontroli radiokomunikacji oraz wydział zwalczania zakłóceń. Jego obowiązki obejmują kontrolę zgodności usług telekomunikacyjnych z przepisami prawa oraz nadzór nad projektami związanymi z dostępnością cyfrową.

Brał czynny udział w procesie legislacyjnym i wdrażaniu ustawy o dostępności niektórych produktów i usług. Posiada ponad 16–letnie doświadczenie zawodowe zdobyte m.in. na Politechnice Wrocławskiej, gdzie pełnił funkcję wykładowcy oraz asystenta badawczo–dydaktycznego na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji. Był kierownikiem zadań Politechniki Wrocławskiej w projektach AZON oraz AZON 2.0, współpracując m.in. z Laboratorium Tyfloinformatycznym, gdzie nadzorował powstanie repozytorium wiedzy zawierającego dostępne materiały dla osób z niepełnosprawnościami. Jako kierownik projektu „Cyberbezpieczeństwo dla Gospodarki Przyszłości”, kładł nacisk na opracowanie materiałów edukacyjnych zgodnie z wymaganiami dostępności. Równocześnie w projekcie „Politechnika Nowych Szans” pełnił funkcję eksperta ds. wdrożenia uniwersalnych standardów nawigacji dotykowej, opracowując nowe rozwiązania informacyjno–nawigacyjne na terenie kampusu Politechniki Wrocławskiej. Jest współautorem standardu tyflomap drukowanych metodą druku 3D, które wspierają osoby niewidome i słabowidzące. Jego wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz wdrażaniu technologii dostępnych dla wszystkich użytkowników znajduje odzwierciedlenie w jego podejściu do budowania inkluzywnej przestrzeni cyfrowej.
wykladowca studia podyplomowe
Magdalena Dydyszko

Konsultantka, trenerka i praktyczka. Od 2015 roku zaangażowana w promowanie inkluzywności i dostępności oraz rozwój i wdrażanie strategii wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami. Pełniła rolę Rzeczniczki Osób z Niepełnosprawnością w Urzędzie Transportu Kolejowego, koordynatorki ds. dostępności w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, ekspertki ds. dostępności w mBanku.

Obecnie Chef Openbility Officer w FeelComfort, gdzie odpowiada za Openbility - narzędzie badawcze z szerokim pakietem indywidualnych rozwiązań, które umożliwią firmom ocenę ich otwartości na współpracę i zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Liderka społeczna, inicjatorka ogólnopolskiego forum współpracy biznesu i nauki „Sensorycznie i na serio”. Współautorka standardu oraz narzędzia oceny dostępności komunikacyjnej i architektonicznej w firmach (https://baforum.pl/ankieta-dostepnosci). Szkoleniowiec Kompetencji na Plus+, ekspertka i doradczyni w zakresie oceny standardów dostępności informacyjno-komunikacyjnej i architektonicznej organizacji.
wykladowca studia podyplomowe
Piotr Czarnota

Ekspert ds. dostępności, zawodowo związany z Zamkiem Królewskim na Wawelu gdzie jest pełnomocnikiem Dyrektora Zamku ds. dostępności , wdrażał dostępność w PKP Intercity oraz Instytucie Łukasiewicza Emag w Katowicach. Od dwóch lat tworzy własną markę pn. „Manufaktura Dostępności” w której realizuje szkolenia z obszaru dostępności dla różnych grup odbiorców. Przeprowadza audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.

Posiada 17–letnie doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych zajmujących się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego , Uniwersytetu Jagiellońskiego ,Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
wykladowca studia podyplomowe
Agata Spała-Zakrzewska

Ekspertka ds. zatrudniania osób z niepełnosprawnością i dostępności. Przedsiębiorczyni. Edukatorka. Prezeska przedsiębiorstwa społecznego „HR Fair Play” (sp. z o.o non–profit). Prowadzi szkolenia skierowane do firm, instytucji i organizacji wspierając je w budowaniu otwartości i wiedzy w zakresie współpracy z osobami z niepełnosprawnością. Przełamując schematy i stereotypy, przedstawia realne szanse i korzyści z zatrudniania osób z niepełnosprawnością.

Wspiera firmy w budowaniu strategii i działań skierowanych na budowanie inkluzywnych miejsc pracy, otwartych na różnorodność organizacji. Wspiera instytucje publiczne i firmy we wdrażaniu dostępności dla osób z różnymi potrzebami. Jest audytorką i ekspertką ds. dostępności. Współautorka Standardów Dostępności POZ i Szpitali oraz poradnika „Komunikacja z pacjentami ze szczególnymi potrzebami”. Wyróżniona jako jedna ze 100 najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnością w Polsce (Lista Mocy, Fundacja Integracja). Laureatka nagrody „Lady D.” w kategorii Życie Zawodowe – promowanie pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Oficjalna Ambasadorka Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychopedagogika kreatywności w Akademii Pedagogiki Specjalnej w. M. Grzegorzewskiej w Warszawie oraz studiów podyplomowych z Doradztwa zawodowego. Ukończyła szereg kursów i szkoleń rozwijających kompetencje zawodowe.
„ ”

Rekrutacja

Rekrutacja trwa.

Pierwsza edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025. Zajęcia rozpoczną się w lutym/marcu 2025 r.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia, 

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunki ukończenia studiów:

  • ustny egzamin końcowy obejmujący zakres programu studiów,
  • prezentacja case study związanego merytorycznie z profilem studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 9:00–16:00, raz lub dwa razy w miesiącu.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 31 stycznia 2025 r.

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć (w tym online). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

SEKRETARZ STUDIÓW
mgr Wioletta Wicherska
tel.: +48 22 564 68 55
tel.: +48 508 338 731
e-mail: wszwed@sgh.waw.pl

KIEROWNIK STUDIÓW
dr Edyta Zduńska-Leseux 
e-mail: eleseux@sgh.waw.pl

Adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

Organizator studiów
Instytut Międzynarodowej Polityki Gospodarczej
Kolegium Gospodarki Światowej

REKRUTACJA TRWA

  • Zajęcia w uczelni
  • Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 9:00–16:00, raz lub dwa razy w miesiącu.
  • Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł (możliwe raty).
KIEROWNIK STUDIÓW

dr Edyta Zduńska-Leseux 
e-mail: eleseux@sgh.waw.pl

SEKRETARZ STUDIÓW

mgr Wioletta Wicherska
tel.: +48 22 564 68 55
tel.: +48 508 338 731
e-mail: wszwed@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe